apa yang ada kat kolej UITM PULAU PINANG cawangan KAMPUS BERTAM ?

Assalamualaikum w.b.t. kepada pembaca-pembaca yang sudi baca blog aku ni .. so kali ni nak cerita banyak perubahan yang telah berlaku di uitm bertam .. nak cete lah yang dulu nye :


  • pengankutan mahal dan susah nak cari
  • nak beli barang , makanan atau nak window shopping pon susah sbb ada mydin ng sunshine je
  • kawasan baru nk membangun so takde apa sangat
  • kfc dan pizza jauh nk order delivery pon punyer la susah bgi alamat 
  • kedai yg bukak kat cafe skit je kalau puasa tu peh .. beratur pnjg kadang2 nasib malang mknn abis terpkse delivery 
  • terpakse ulang alik dari permatang ke bertam amik masa 30 minit
  • terpaksa berebut naik bas
  • dan macam-macam lagi yang dah tak ingat dah
tapi sekarang ............ korang beruntung la student baru huhu .. fasiliti banyak yang diorg dah upgrade korang patut bersyukur tau .. so apa yang aku dok pong pang pong pang tadi tu sbb nye sekarang dah ada
  • bas rapid penang .. murah dik oi.. nak g mana2 pon senang sekarang *jeles akak dulu takde tau
  • pastu aku sampai2 je bertam tu baru launch tesco amboi seronok lah ampa shopping nnty takdelah pergi mydin je .. kalau tak mydin sunshine tu jela kan ..hehe sempat jugak lah singgah ke tesco tu hhaha takdelah jeles sangat
  • depan tesco tu pon dan bukak kfc dengan pizza ..tapi yang ni tak sempat la nk pegi sbb masa datang tu belum launch lagi hmm (macam takde kfc dengan pizza je kat umah aku kan haha)
  • dengar cite nanti cafe pon ada orang baru 
  • ni paling seronok lah sbb sekarang dah tak payah ulang alik bagi siswa sbb siswa dan siswi dah dok kat bertam 
  • mesin basuh baju pon ada .. dulu aku takde lagi tau mesin basuh baju tu tapi kalau ada pon rasa nye aku tak guna
  • dah ada mesin air .senang la tkde la nk masak air je tuk air masak .. mesin air dulu pon aku takde .. sedihnye huhuhu ..
tuh jela kot yang aku perasan yang berubah yang lain tak thu lah ye sebabnye aku balik semula ke Uitm balik pon sebab bentang kan FYP .. lega FYP dah siap .. huhuu .. 

Tuk pengetahuan korang kat kolej Bertam yaitu kolej alzahrawi tu ada 1 je kolej perempuan dan lelaki .. sama bangunan tapi sebelah menyebelah . hah yang ni tak yah risau ye sebab nye lelaki memang takkan dapat masuk perempuan punye kolej ada pagar kecuali kalau dia dah gatal sangat tak thu lah ye .. huhu .. dalam 1 rumah ada 4 bilik dan 1 bilik air yang ada 3 pintu. Selain itu, ada lah ruang tamu kecik dan ada macam pantry kecik kat sebelah pintu tu . dalam 1 bilik duduk 2 orang .Bilik memang luas dan selesa. aku rasa perempuan mesti suka gila hal yang satu ni yaitu almari memang besau weh .. kalau tak muat jugak aku pon tak tahu la korang bawak apa . lantai pon mozak bukan simen tau kirenye nanti bila korang dah masuk kolej tu macam ibarat dok umah sewa .so kolej tu pon baru lagi so guna lah barang2 dalam kolej tu berhati-hati ye .. huhu .. macam biasa jangan lupe bawak bantal sendiri 

pastu aku sarankan jangan lah bawak barang banyak2 nanti cuti sem susah ko nak angkut barang bawak balik atau simpan kat store . hah nanti masa cuti sem kena clearkan bilik tau .nanti kat store pon tak silap aku masa aku dulu diorang limitkan 3 beg je . masa simpan barang kat store pon aku ingat kan korang barang kaca ke atau pon kalau ada lebihan clorox ke  tolongla simpan betul2 pastu tutup ketat2 sbb baju kurung ng tudung aku kena clorox orang lain tau clorox dia tumpah atas beg aku .. errghhh dah ler tudung fav pastu baju tu baru jugak abis rosak . nak marah pon macam takde guna masa tu .. 

apa lagi eh ?? rasa nya tuh je kot .. kalau ada pape nak tanya boleh lah tanya kat komen ye ..

yang ni katil aku..keseluruhan bilik aku tak amik pulak gambar huhu

2020 
SORRY GAISSSS SBB DAH LAMA GILA TAK TENGOK BLOG SO MISSED OUT KORANG PUNYA KOMEN. Busy gila lepas masuk degree (sad life). Untuk adik2 yg ada masalah nak tanya pasal DIPLOMA FARMASI boleh tanya akak kat email sleepyhanabi@gmail.com. THANK YOU SO MUCH sebab baca my blog. SARANGHAE






Comments

  1. hi akak i want to further my study in pharmacy. i am glad if i can contact you personally
    :))))))))))

    ReplyDelete
  2. Hi akak,ada tipss tak berkenaan study untuk 4 semester tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SORRY dik sebab akak busy tak sempat nk buka blog. So, untuk sesiapa yg curious juga tips study untuk 4 semester tu adalah jangan memain masa semester 1. Sebab bila memain masa semester 1 nanti nak naik kan balik GPA tu susah :(. Masa kita semester 1 kita maybe akan ada cultural shock sebab first time jauh dengan family, baru dapat freedom dan macam-macam lagi la. So, semester 1 kalau boleh dapat kan dekan atau 3.00 ke atas. Lepas tu kena pandai bahagi masa (macam biasa) sebab nanti kita bukan belajar je kita akan ada aktiviti-aktiviti lain (contoh aktiviti club). Cari la kawan yang sama-sama nak berjaya dengan kita so nanti kita boleh belajar sesama and convo sesama :). Selain tu rasa nya tips nya sama je macam kita belajar kat sekolah macam fokus dalam kelas etc.

      Delete
  3. thank you for this blog! daftar bulan 7 ni.. lega semua kemudahan dh lengkap 😁
    -course medical lab-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau, semuanya sudah lengkap tersedia di uitm kamois bertam ni, see u guyss soon...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Helluuu gais!! THANK YOU SO MUCH sebab baca my blog :) GOODLUCK HABIS KAN STUDY KORANG KAYY. I WISH YOU ALL THE BEST !! FIGHTING !!

      Delete
  4. hii akak nak tanya uitm kampus bertam ni satu bilik berapa orang ya? thankyou akak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat bertam jugaaa ke sama laaa

      Delete
    2. Hi, dekat kampus bertam dalam 1 rumah ada 4 bilik. Dalam 1 bilik ada 2 orang :)

      Delete
  5. semua student bertam dapat kolej sampai sem 4 ke? dalam satu batch tu ada ke yang dari pre-diploma program and diorang lagi tua setahun?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

pengalaman praktikal di Hospital Pakar Sultanah Muar , Johor (HPSF) part 1

diploma farmasi UiTM (Universiti Teknologi Mara Pulau Pinang (UiTM PP) ) * special for second intake *updated 2017